Saturday, March 13, 2010

Nervous System

Recently I feel like I have a problem with doing meaningful things. I only have class 2 days a week, have almost no homework to do, and have nothing but my laptop accompany. I don't know why, but something stops me from doing anything productive. Yeah, you can say I'm lazy. But I really want to do something useful.

One night I woke up with this insecurity feeling and started to review my recent life. Almost nothing, nothing is significant enough to stands on the way after Iowa. But at the same time what I can do now is an important factor that can affect my future. So I should find a way to do things differently.

By the way, how many of you guys think of what is the true purpose of life? For what reason human work so hard to live?

For now on, my answer is quite simple. The source of motivation is just the stimulation upon human nervous system.

5 comments:

  1. if you are looking at the big picture, the answer is actually quite simple --- there is no purpose of life.

    if you are looking at a smaller scale, the answer is quite simple as well --- the purpose of life is to live on.

    that's what i think anyways. and i'd like to know what is your definition of doing something "useful"? you need to know the word "useful" is a relative term. it is useful to whom, to what, and how is it useful.

    i used to think what you think right now, but now i just don't even bother. i believe we can live better without thinking those stuff...

    ReplyDelete
  2. But I can't help but keep thinking about it.

    ReplyDelete
  3. is that ok if I write my comment just in Chinese?!

    To Darren,
    我非常贊同你前半段的講法

    To Walter,
    我跟你有一樣的毛病

    今天工作量稍為少一些,讓我有空能上你的blog看看,看了一篇,就讓我無法克制地一篇篇地繼續看下去。從你的身上我看到自己年輕時的影子,你有我年輕時也有的困惑。學生時代看著汲汲營營的"大人" 工作,我以為,某一天,當我跟他們一樣的時候,我會知道人生的目的是什麼。但現在,我已經是個 "大人"了,我發現我只是更困惑...

    有的時候會覺得很孤單,因為類似這類的問題不見得身邊的人都會買帳,很多人甚至會覺得你在無病呻吟

    很有趣的是,最後我跟一個那種會笑我無病呻吟類型的人結婚。因為他,我試著用不同的角度去看待生活、看待存在的價值,生活的確會快樂許多。

    我跟你一樣,非常習慣抱怨,對事情常常不滿意,所以很多時候,我覺得不開心。去找一件你非常非常喜歡做的事情吧!把那件事情當成是一種慰藉。我喜歡看書,因為沉浸在書本的世界裡時可以跟真實世界完全脫節,我覺得是個不錯的方法。偶爾從書本裡看到的東西,還會給自己一絲絲的靈感,給生活一個方向,自己喜歡的方向...

    大四那年,我也是輕鬆但不愉快的過了,不愉快是因為我花了很多時間在探索自己到底喜歡什麼,想著自己未來該做什麼?最最討厭的是,父母的期許永遠就像鬼魅一般地形影不離。我不確定自己是不是真的自己,儘管如此,怎麼樣還是希望自己能有個不錯的人生,他們可以少擔點心

    仔細想想你真的想做的事情,就算是再無聊的是都無所謂。想到,去完成它,或許,這就是你所要的"意義" 吧

    p.s. 我無意匿名,但是沒有其他適合的選項可以選...為什麼沒有選項是e-mail呢?!

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. 很高興能知道有人也有過跟我一樣的想法:)

    找尋有類似想法的人是這個Blog一部份的目的

    P.S 如果你想要可以申請個Gmail Account

    ReplyDelete